Banerek
O nas
Pracownicy
Oferta
Rejon działania
Statut
Historia
Kalendarium
Fundusze UE
Publikacje
Dokumenty
Kontakt
Galeria
 

           biuletyn informacji publicznej

ul. Wojska Polskiego 2
83-000 Pruszcz Gdański

tel./fax. 58/682-33-04

769-00-09-46

e-mail: 

sekretariat@poradniapruszcz.pl


Metoda Dobrego Startu
w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym



Cel działania:

  1. Zdobycie przez nauczycieli wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
  2. Wdrożenie do stosowania metody w pracy z dziećmi w celu wspierania ich rozwoju oraz przygotowania do nauki pisania i czytania.

Opis działania:
Wdrożenie nauczycieli do pracy Metodą Dobrego Startu poprzez następujące działania:
  1. Udział nauczycieli w cyklu zajęć warsztatowych przygotowujących do pracy MDS – zapoznanie z głównymi założeniami metody, konstruowanie scenariuszy zajęć, uczenie się dobierania wzorów graficznych i piosenek do ćwiczeń, nauka wykorzystania obserwacji dzieci podczas zajęć do diagnozowania trudności w uczeniu się.
  2. Obserwacja zajęć prowadzonych z dziećmi Metodą Dobrego Startu przez specjalistę z Poradni – łączenie wiedzy z praktyką, udzielanie konkretnych wskazówek do pracy z grupą.
  3. Superwizja zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu przez nauczycieli – sprawdzanie przez specjalistę z Poradni zgodności zajęć ze strukturą MDS, omawianie konkretnych przypadków, udzielanie wskazówek do pracy.
  4. Dyżury specjalisty z Poradnia w punkcie konsultacyjnym dla nauczycieli wdrażających i pracujących MDS.

Efekty:
  1. Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli o konkretne przykłady polisensorycznego stymulowania rozwoju dzieci.
  2. Zdobycie przez nauczycieli umiejętności planowania i prowadzenia zajęć zgodnie ze strukturą MDS.
  3. Zdobycie umiejętności wykorzystania MDS do diagnozy trudności w uczeniu się.

Publikacje:
  1. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Piosenki do rysowania.
  2. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków.
  3. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 5-latków.
  4. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Od piosenki do literki, cz. 1 i 2.
  5. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do literki.
  6. Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki.








© copyright 2010-2018 Designed by Pitrock Freelance Graphic Design Studio