1. Diagnoza:
· Ogólnego poziomu rozwoju
· Gotowości szkolnej
· Przyczyn trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
· Całościowych zaburzeń rozwoju – autyzmu, zespołu Aspergera
· Problemów wychowawczo-rozwojowych u dzieci młodszych
· Problemów wychowawczych u dzieci starszych i młodzieży
· Zaburzeń zachowania i ADHD
· Uczniów słabowidzących i słabosłyszących
· Uczniów zdolnych
· Dzieci i młodzieży powracających z zagranicy
· Predyspozycji związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu
· Zaburzeń artykulacyjnych, wad wymowy, niepłynności mowy
· Afazji i zaburzeń neurologicznych
2. Pomoc terapeutyczna i wsparcie psychologiczne:
· Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
· Zajęcia rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
· Wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży z trudnościami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania
· Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla dzieci i uczniów w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19
· Terapia wspierająca dla dzieci z wadą wzroku/słuchu
· Terapia pedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami uczeniu się
· Indywidualna terapia logopedyczna dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy, opóźnionym rozwojem mowy,
z afazją, zaburzeniami neurologicznymi, mutyzmem, niepłynnością mowy
· Terapia Biofeedback – trening koncentracji uwagi, pamięci i relaksacji przy pomocy sprzętu komputerowego
· Terapia moczenia
· Porady i konsultacje dla dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z wcześniejszym kształceniem
za granicą
· Porady i konsultacje z zakresu zawodoznawstwa
3. Zajęcia warsztatowe, takie jak:
· Twórczego myślenia – rozwijania kreatywności i samodzielności uczniów
· Technik kreatywnego uczeni się
· Bezpiecznego korzystania w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych
· Nawiązywania relacji i budowania więzi międzyludzkich:
– rozumienie wagi relacji rówieśniczych
– nawiązywanie przyjaźni
– pierwsze relacje uczuciowe i bycie w związku z innym
– dbałość o trwałość relacji
– budowanie zaufania do innych
– samoregulacja emocjonalna
· Wychowania do wartości dobra i prawdy oraz kształcenie postaw prospołecznych:
– tolerancja dla różnorodności narodowej, kulturowej, osobowej, odmienności płciowej
– postawy „być”, czy „mieć”
– przeciwdziałanie agresji i wykluczeniu społecznemu
– integracja i bezpieczeństwo w grupie rówieśniczej
· Problemów związanych z wiekiem dojrzewania
· Profilaktyki zaburzeń odżywiania
· Zagrożeń związanych z uzależnieniami
· Wyboru kierunku kształcenia i zawodu