STATUT
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W PRUSZCZU GDAŃSKIM
- 1.
Postanowienia ogólne
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pruszczu Gdańskim, zwana dalej „Poradnią”, działa na podstawie:
- ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2023 r., poz.900 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1026 z późn. zm.)
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 2499),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 2061),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U z 2023 r. poz. 1798)
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2022 r w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniem lub wychowankiem albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1610).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U z 2023 r. poz. 2102)
- Siedziba Poradni mieści się w Pruszczu Gdańskim, przy ulicy Wojska Polskiego 2,
83-000 Pruszcz Gdański . - Poradnia posiada Filię, zwaną dalej „Filią”, której siedziba mieści się w Kolbudach przy ulicy Staromłyńskiej 2b.
- Organem prowadzącym jest Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.
- Powiat Gdański jako organ prowadzący poradnię sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, z uwzględnieniem odrębnych przepisów, w szczególności nadzorowi temu podlega:
1) prawidłowość dysponowania przyznanymi poradni środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez poradnię środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem;
2) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów
3) przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy poradni
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Pomorski Kurator Oświaty.
- Terenem działania Poradni jest Powiat Gdański.
- Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół
i placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni. W przypadku dzieci nieuczęszczających do przedszkola lub szkoły oraz ich rodziców, pomocy udziela poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
- 2.
Cele i zadania Poradni
- Poradnia udziela dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom
i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem
i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. - Do zadań Poradni należy w szczególności:
- diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych
i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży w celu wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania oraz wskazania sposobu rozwiązania zgłaszanego problemu, - wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci
i młodzieży:
- szczególnie uzdolnionych,
- niepełnosprawnych,
- zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- z zaburzeniami komunikacji językowej,
- z chorobami przewlekłymi,
- prowadzenie zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb rozwojowych oraz ich rodzin,
- wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi
z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, - wspomaganie rodziców i nauczycieli w zakresie rozpoznawania i rozwijania indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży,
- udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli
w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych, - współpraca ze szkołami i placówkami w zakresie rozpoznawania u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,
- współpraca ze szkołami i placówkami w opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,
- współpraca w organizowaniu udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez przedszkola, szkoły i placówki,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych,
- udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach
i placówkach.
- Pomoc ta jest udzielana w szczególności w formie:
- indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży,
- terapii rodziny,
- grup wsparcia,
- mediacji,
- interwencji kryzysowej,
- warsztatów,
- porad i konsultacji,
- wykładów i prelekcji,
- działalności informacyjno-szkoleniowej,
- organizowania i prowadzenia sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
- Pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana w Poradni także przez wolontariuszy.
- Wolontariusz wykonuje zadania określone w umowie zawartej z dyrektorem Poradni, we współpracy z nauczycielami Poradni, wyznaczonymi przez dyrektora oraz pod nadzorem dyrektora lub wyznaczonej przez niego osoby.
- Umowa z wolontariuszem określa zakres, sposób i czas wykonywania zadań przez wolontariusza, zobowiązanie wolontariusza do wykonywania zadań we współpracy
z nauczycielami Poradni oraz do nieujawniania informacji dotyczących dzieci
i młodzieży, rodziców i nauczycieli korzystających z pomocy Poradni.
- Zadania Poradni wykonywane są na terenie Poradni i Filii oraz na terenie placówek, szkół, przedszkoli we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom, opiekunom i nauczycielom.
- Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i bezpłatne.
- 3.
Organy Poradni
- Organami Poradni są:
- Dyrektor,
- Rada Pedagogiczna.
- Dyrektor Poradni:
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Poradni nauczycieli
i pracowników nie będących nauczycielami, - kieruje działalnością Poradni i reprezentuje ją na zewnątrz,
- sprawuje nadzór pedagogiczny,
- inspiruje i wspomaga nauczycieli Poradni w spełnianiu przez nich wymagań
w zakresie jakości pracy Poradni oraz w podejmowaniu nowatorskich działań, - gromadzi informacje o pracy pracowników pedagogicznych i dokonuje oceny ich pracy,
- wypełnia zadania związane z awansem zawodowym nauczycieli,
- realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
- opracowuje szczegółową organizację pracy oraz plan pracy Poradni na dany rok szkolny,
- dwa razy w roku szkolnym przedstawia Radzie Pedagogicznej ogólne wnioski
z nadzoru pedagogicznego, - dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Poradni i ponosi odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
- współdziała za szkołami wyższymi oraz placówkami kształcenia nauczycieli
w organizacji praktyk nauczycieli, - wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
- Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
- zatrudnienia i zwalniania nauczycieli Poradni oraz innych pracowników,
- przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom Poradni oraz innym pracownikom,
- występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników Poradni.
- W Poradni utworzone jest stanowisko wicedyrektora, który na podstawie upoważnienia dyrektora, może przejąć część jego kompetencji.
- W poradni, za zgodą organu prowadzącego, tworzy się stanowisko kierownika Filii, który koordynuje i nadzoruje pracę pracowników realizujących swoje zadania na teranie Filii.
- Dyrektor w realizacji statutowych zadań Poradni współpracuje z Radą Pedagogiczną.
- W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni
w Poradni. - Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor Poradni, a pod jego nieobecność obradami kieruje wicedyrektor Poradni.
- Kompetencje Rady Pedagogicznej obejmują:
- zatwierdzanie planów pracy Poradni,
- semestralne i roczne analizowanie i ocenianie przebiegu odziaływań psychologiczno-pedagogicznych,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
w Poradni, - opiniowanie organizacji pracy Poradni,
- opiniowanie projektu planu finansowego,
- opiniowanie propozycji dyrektora Poradni w sprawie przyznawania nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Poradni,
- opiniowanie projektu planu finansowego.
- Szczegółową organizację i zakres działania Rady Pedagogicznej Poradni określa Regulamin Pracy Rady Pedagogicznej.
- 4.
Zadania pracowników Poradni
- W Poradni zatrudnia się pracowników pedagogicznych: pedagogów, psychologów, logopedów, neurologopedów, doradców zawodowych oraz pracowników niebędących pracownikami pedagogicznymi: lekarzy o specjalności (lub w trakcie jej zdobywania)
z zakresu pediatrii, psychiatrii dziecięcej, neurologii dziecięcej lub pokrewnych, fizjoterapeutów oraz pracowników administracyjnych i obsługi.
- Pracownicy pedagogiczni realizują zadania Poradni wymienione w § 2, ust. 2 – odpowiednio do zajmowanych stanowisk, posiadanych kwalifikacji i kompetencji na teranie Poradni, Filii lub w środowisku dzieci i młodzieży.
- Do obowiązków psychologa zatrudnionego w Poradni należy w szczególności:
1) diagnozowanie poziomu rozwoju potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych
i dysfunkcyjnych zachowań dzieci i młodzieży,
2) prowadzenie badań diagnostycznych na potrzeby orzecznictwa, udział w zespołach orzekających,
3) opracowywanie opinii psychologicznych na podstawie przeprowadzonych badań,
4) prowadzenie konsultacji, udzielanie porad rodzicom/opiekunom, nauczycielom
i wychowawcom,
5) prowadzenie mediacji i interwencji, w zależności od posiadanych kwalifikacji
i uprawnień,
6) prowadzenie działań terapeutycznych, zgodnie z posiadanym przygotowaniem,
7) prowadzenie oddziaływań psychoedukacyjnych w stosunku do dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
8) prowadzenie działań o charakterze edukacyjnym w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży,
9) współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w zakresie doradztwa, rozpoznawania specyficznych trudności w uczeniu się, opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, udział w zespołach interdyscyplinarnych,
10) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli
i specjalistów,
11) wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Do obowiązków pedagoga zatrudnionego w Poradni należy w szczególności:
1) diagnozowanie poziomu rozwoju potrzeb i możliwości edukacyjnych dzieci
i młodzieży, w tym badań przesiewowych i obserwacji funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku wychowania i nauczania,
2) prowadzenie badań diagnostycznych na potrzeby orzecznictwa, udział w zespołach orzekających,
3) opracowywanie opinii pedagogicznych na podstawie przeprowadzonych badań,
4) prowadzenie konsultacji, udzielanie porad rodzicom/opiekunom, nauczycielom
i wychowawcom,
5 ) prowadzenie działań terapeutycznych, zgodnie z posiadanym przygotowaniem,
6) prowadzenie oddziaływań psychoedukacyjnych w stosunku do dzieci, młodzieży, rodziców,
7) współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w zakresie doradztwa, rozpoznawania specyficznych trudności w uczeniu się, opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, udział w zespołach interdyscyplinarnych,
8) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli
i specjalistów,
9) wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Do obowiązków logopedy i neurologopedy zatrudnionego w Poradni należy
w szczególności:
1) diagnozowanie logopedyczne (w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy), udział w zespołach orzekających,
2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci i uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy i eliminowania jej zaburzeń,
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami,
4) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów
w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Do obowiązków doradcy zawodowego zatrudnionego w Poradni należy w szczególności:
1) systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne
i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
2) gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia,
3) prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,
4) współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań
w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego,
5) koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez Poradnię,
6) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów
w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Do obowiązków lekarza zatrudnionego w Poradni należy w szczególności:
- udzielanie konsultacji nauczycielom Poradni w zakresie spraw związanych z szeroko rozumianym psychicznym stanem zdrowia dziecka lub ucznia, związanych
z wydawaniem orzeczeń lub opinii, - udzielanie rodzicom/prawnym opiekunom i uczniom pełnoletnim konsultacji związanych z szeroko rozumianym zakresem zdrowia psychicznego, także w aspekcie wskazywania publicznych placówek zdrowia psychicznego, mogących objąć dziecko lub ucznia opieką medyczną,
- przygotowywanie diagnoz lekarskich oraz udział w posiedzeniach zespołów orzekających.
- Pracownicy administracji i obsługi są zobowiązani do realizacji zadań określonych przez Dyrektora Poradni w indywidualnych zakresach czynności, zgodnie z jego stanowiskiem pracy.
- Do zadań pracowników administracji i obsługi należy obsługa administracyjna i gospodarcza w szczególności:
- zapewnienie porządku i prawidłowego funkcjonowania Poradni, zgodnie z zakresami obowiązków,
- prowadzenie kancelarii zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- zapewnienie zgodności działań Poradni zgodnie z przepisami obowiązującymi,
- informowanie rodziców, opiekunów, szkół, placówek o terminach badań i innych sprawach bieżących,
- prowadzenie ewidencji delegacji,
- prowadzenie dokumentacji kadrowej,
- prowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
- prowadzenie archiwizacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
- zapewnienie warunków pracy zgodnych z przepisami dotyczącymi BHP na terenie budynku Poradni.
- 5.
Organizacja pracy Poradni
- Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Poradni nauczycieli
i pracowników niebędących nauczycielami. - Wicedyrektor bierze udział w kierowaniu Poradnią zgodnie z zakresem obowiązków określonych przez Dyrektora.
- Do koordynowania i nadzorowania działalności Filii powołuje się kierownika, który działa zgodnie z zakresem obowiązków określonych przez Dyrektora.
- Prawa i obowiązki pracownicze pracowników Poradni określają:
1) ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.), dotycząca pracowników pedagogicznych poradni,
2) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), dotycząca pracowników administracji i obsługi,
3) obowiązujący w Poradni Regulamin Pracy, dotyczący wszystkich pracowników.
- Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa Arkusz Organizacji Poradni, opracowany przez Dyrektora do 30 kwietnia danego roku, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego Poradni. Arkusz Organizacji Poradni zatwierdza organ prowadzący w terminie do 25 maja danego roku.
- W arkuszu Organizacji Poradni zamieszcza się w szczególności:
- liczbę nauczycieli Poradni i innych pracowników, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
- ogólną liczbę godzin zajęć finansowanych za środków przydzielonych przez organ prowadzący,
- rejon działania Poradni.
- Poradnia prowadzi swoją działalność w ciągu całego roku jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne. Organ prowadzący może, w porozumieniu z dyrektorem Poradni, ustalić przerwę w pracy Poradni w okresie ferii letnich.
- Poradnia jest czynna przez pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku. Dzienny czas pracy Poradni ustala Dyrektor za zgodą organu prowadzącego.
- W poradni działają zespoły orzekające o potrzebie: kształcenia specjalnego (dla dzieci/uczniów słabowidzących i niewidomych, słabosłyszących i niesłyszących, niepełnosprawnych ruchowo, w tym z afazją, z autyzmem, w tym zespołem Aspergera, zagrożonych niedostosowanie społecznym i niedostosowanych społecznie), zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wczesnego wspomagania rozwoju.
- Na terenie Poradni może być powołany zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Poradnia wydaje opinie i orzeczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- 6.
Gospodarka finansowa
- Poradnia jest jednostką budżetową.
- Zasady prowadzenia gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.
- 7.
Dokumenty Poradni
- Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
- wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni,
- wykaz wydawanych opinii,
- wykaz wydawanych orzeczeń,
- wykaz wydawanych informacji o wynikach diagnozy,
- dokumentację badań dzieci i młodzieży i innych działań prowadzonych przez pracowników pedagogicznych w postaci kart indywidualnych dzieci i młodzieży,
- księgę główną zapisów (planowania),
- indywidualne dzienniki pracowników pedagogicznych,
- dzienniki zajęć terapeutycznych,
- programy zajęć terapeutycznych,
- dokumentację zajęć okresowych,
- dokumentację zajęć okazjonalnych,
- dokumentację konsultacji z nauczycielami i specjalistami w terenie,
- protokoły posiedzeń zespołów orzekających,
- protokoły posiedzeń rady pedagogicznej,
- rejestr uchwał,
- dziennik korespondencji,
- zarządzenia dyrektora Poradni,
- zarządzenia powoływanych zespołów orzekających,
- ewidencję wyjść w celu wykonywania pracy poza terenem Poradni lub Filii,
- inną dokumentację zgodną z odrębnymi przepisami oraz ułatwiającą funkcjonowanie Poradni i nadzór Dyrektora.
- Dokumentacja, o której mowa w ust. 1. może być prowadzona również w formie elektronicznej.
- Poradnia używa dwóch podłużnych pieczęci urzędowych o treści:
Psychologiczno-Pedagogiczna
83-000 Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 2
tel. 58 682-33-04
NIP 593-226-99-38, REGON 000957844
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
83-000 Pruszcz Gdański
- Wojska Polskiego 2
tel. 58 682-33-04, 796000946
- Poradnia ma logo:
- Poradnia archiwizuje dokumenty zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Poradnia na wniosek rodzica, opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia wydaje orzeczenia, opinie lub informacje o wynikach diagnozy.
- Na pisemny wniosek rodzica, prawnego opiekuna lub pełnoletniego ucznia kopia opinii po badaniach diagnostycznych w Poradni może być przesłana do placówki, do której uczęszcza dziecko lub uczeń.
- Na pisemny wniosek rodziców, prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia dokumentacja badań i innych czynności zawarta w teczkach indywidualnych jest przekazywana do innych publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, właściwych do udzielania im pomocy.
- Oryginały wniosków, podań oraz wyników badań specjalistycznych, lekarskich oraz innych dzieci i młodzieży składane są przez rodziców/opiekunów prawnych w sekretariacie Poradni. Dopuszcza się przesłanie oryginałów w.w. dokumentów pocztą tradycyjną lub za pomocą usługi Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP.
- 8.
Postanowienia końcowe
- Statut wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Radę Pedagogiczną.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego statutu traci moc prawną dotychczas obowiązujący statut.
- Każda nowelizacja statutu skutkuje wydaniem tekstu jednolitego.