1. Diagnoza:
DZIECI I MŁODZIEŻ
1. Diagnoza:
- Ogólnego poziomu rozwoju psychomotorycznego i intelektualnego
- Przyczyn trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
- Całościowych zaburzeń rozwoju – autyzmu, zespołu Aspergera, badanie ADOS-2
- Problemów wychowawczo-rozwojowych u dzieci młodszych
- Problemów wychowawczych u dzieci starszych i młodzieży
- Zaburzeń zachowania i ADHD
- Zaburzeń emocjonalnych
- Uczniów słabowidzących i słabosłyszących
- Uczniów zdolnych
- Dzieci i młodzieży powracających z zagranicy
- Predyspozycji związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu
- Zaburzeń artykulacyjnych, wad wymowy, niepłynności mowy, afazji.
2. Pomoc terapeutyczna i wsparcie psychologiczne:
- Zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w spektrum autyzmu i uczniów z zaburzeniami zachowania i emocji (od 5. do 12. roku życia) – po zebraniu i zakwalifikowaniu na zajęcia wystarczającej liczby uczestników.
- Konsultacje psychologiczne indywidualne, rozmowy terapeutyczne i wspierające dla uczniów i młodzież w sytuacjach trudnych, z problemami emocjonalnymi, w tym dla dzieci uchodźców z Ukrainy
- Zajęcia grupowe rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, prowadzone wg Metody Dobrego Startu
- Terapia pedagogiczna indywidualna i grupowa dla uczniów z zaburzeniami uczeniu się, w tym z zaburzeniami w uczeniu się matematyki „Z matematyką za pan brat”
- Indywidualne konsultacje logopedyczne dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy, opóźnionym rozwojem mowy, z afazją, zaburzeniami neurologicznymi, mutyzmem, niepłynnością mowy
- Porady i konsultacje dla dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą
- Porady i konsultacje z zakresu wyboru dalszej ścieżki kształcenia i ścieżki zawodowej
3. Zajęcia warsztatowe dla zespołów klasowych i uczniów z zakresu m.in:
- Twórczego myślenia – rozwijania kreatywności i samodzielności uczniów
- Technik kreatywnego uczenia się
- Bezpiecznego korzystania w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych
- Nawiązywania relacji i budowania więzi międzyludzkich:
– rozumienie wagi relacji rówieśniczych
– nawiązywanie przyjaźni
– pierwsze relacje uczuciowe i bycie w związku z innym
– dbałość o trwałość relacji
– budowanie zaufania do innych
– samoregulacja emocjonalna
- Wychowania do wartości dobra i prawdy oraz kształcenie postaw prospołecznych:
– tolerancja dla różnorodności narodowej, kulturowej, osobowej, odmienności płciowej
– przeciwdziałanie agresji i wykluczeniu społecznemu
– integracja i bezpieczeństwo w grupie rówieśniczej
- Problemów związanych z wiekiem dojrzewania
- Budowania relacji z innymi
- Rozwijania kompetencji osobowych
- Profilaktyki zaburzeń odżywiania
- Zagrożeń związanych z uzależnieniami
- Profilaktyki zdrowia psychicznego „Nie daj się okolicznościom” dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
- Wyboru kierunku kształcenia i zawodu „Kreuj swoją przyszłość zawodową”
- „Zanim wybiorę zawód”
- „Jak poruszać się po rynku pracy”
- „Autoprezentacja nie tylko na rozmowie kwalifikacyjnej”
Zajęcia warsztatowe w zespołach klasowych organizujemy po zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez dyrektora/wicedyrektora szkoły/placówki na adres dyrektor@poradniapruszcz.pl w temacie wpisując „ZAPOTRZEBOWANIE NA WARSZTATY DLA UCZNIÓW”, temat …